BHP oraz zasady porzdkowe pracowni komputerowej

  1. Studenci mog korzystać z pracowni komputerowej jedynie pod opiek nauczyciela prowadzcego zajcia. 
  2. W pracowni komputerowej studenci s zobowizani bezwzgldnie stosować zasady BHP w odniesieniu do urzdzeń elektrycznych. 
  3. Pracownia komputerowa jest miejscem, w którym naley zachowywać si kulturalnie i cicho, nie wolno huśtać si na krzesłach, biegać, popychać. Nie wolno stwarzać sytuacji niebezpiecznych dla siebie oraz innych. Studenci powinni stosować si do poleceń nauczyciela prowadzcego zajcia. 
  4. W pracowni komputerowej nie wolno niczego jeść ani pić. Naley mieć zawsze czyste i odtłuszczone rce. Nie wolno dotykać ekranu monitora. 
  5. Niedozwolone jest dokonywanie przez studentów jakichkolwiek napraw,
    zmian konfiguracyjnych systemu, samodzielnej zmieniany ustawień konfiguracyjnych sieci, samowolne manipulowanie sprztem (przełczania i odłczania klawiatur, monitorów, myszy, rozkrcania jednostek centralnych itp.). Studenci nie dotykaj adnych czści komputerów poza włcznikami, klawiatur i mysz. Zwłaszcza nie ingeruj w podłczenia przewodów w tylnej czści. W szczególności zabronione jest przekładanie jakichkolwiek elementów pomidzy stanowiskami. 
  6. Studenci korzystajcy z pracowni nie mog instalować adnego oprogramowania oraz nie pobieraj adnych danych z Internetu bez wyraźnego polecenia nauczyciela prowadzcego zajcia, nawet jeśli oprogramowanie oraz dane s legalne w świetle prawa. 
  7. Usuwanie istniejcych na dyskach twardych plików jest niedozwolone. 
  8. Nie wolno tworzyć oraz eksperymentować z programami wirusowymi,
    niszczcymi zasoby programowe i sprztowe. 
  9. Wykorzystywanie sprztu komputerowego pracowni do gier
    komputerowych jest niedozwolone. 

10.Z Internetu mona korzystać jedynie do celów dydaktycznych. Zabraniasi korzystania z aplikacji P2P (Kazaa, iMesh, Direct Connect, Overnet, itp.) oraz innych programów służących do pobierania plików z internetu. Nie wolno skanować portów oraz prowadzić innej działalności mogcej sygnalizować próby włamań do systemów.

11.Przed przystpieniem do pracy, studenci zobowizani s sprawdzić sprawność sprztu, na którym zamierzaj pracować. O zauwaonych usterkach naley bezzwłocznie poinformować nauczyciela prowadzcego zajcia lub administratora sieci. Uruchamianie i praca przy zdjtej obudowie jednostki centralnej moe być przyczyn poraenia prdem elektrycznym.


12.Kady student powinien dostosować stanowisko pracy do swoich potrzeb (wyregulować krzesło i nachylenie monitora).


13.W razie wypadku (np. poraenia prdem), natychmiast wyłczyć urzdzenie stanowice zagroenie, powiadomić nauczyciela prowadzcego zajcia oraz udzielić pomocy przedlekarskiejposzkodowanemu.

14.W przypadku zauwaenia iskrzenia, wydobywajcego si z komputeradymu, wyczucia swdu tlcej si izolacji lub spostrzeenia innych objawów mogcych spowodować poar, naley natychmiast wyłczyć zasilanie główne i powiadomić o tym fakcie nauczyciela prowadzcego zajcia. Ponadto naley zgłaszać nauczycielowi najdrobniejsze uszkodzenia lub zdarzenia mogce zagraać bezpieczeństwu.


15.Studenci włczaj i wyłczaj komputery wyłcznie na polecenie nauczyciela prowadzcego zajcia. Rozpoczcie zajć nie jest jednoznaczne z koniecznościczenia jakichkolwiek urzdzeń.


16.Po zakończeniu pracy naley doprowadzić stanowisko do stanu wyjściowego. Naley zadbać o zachowanie swoich zbiorów, usunć zbiory robocze, wylogować si i zamknć system.


17.Studenci ponosz odpowiedzialność finansow za szkody spowodowane niewłaściwym uytkowaniem sprztu komputerowego.


Przerwy w pracy na stanowisku i inne zasady higieny pracy przy komputerze: